MAIL BOX

 

 


 

O Klubie EKOS

Klub Publicystów Ochrony Środowiska został utworzony 21 marca 1983 roku jako nieformalna i niezależna organizacja skupiająca dziennikarzy zainteresowanych tematyką ochrony środowiska. Była to inicjatywa samych dziennikarzy z nieżyjącym już red. Juliuszem Zagórskim na czele, którzy chcieli odtworzyć dawny Klub Ochrony Środowiska działający w ramach SDP

 czytaj więcej...

NASZE PATRONATY

 

Logo Unmask Polish 01 FullColor

 

BANER CIS

 

POMOC DLA ALICJI TYSIĄC

 

ALICJA TYSIAC 250px

Zdjęcia z galerii

Kontakt


Klub Publicystów

Ochrony Środowiska

EKOS

Robert Borkacki

ul. Przemysława 34
02-496 Warszawa

 

e-mail: zarzad@ekos.org.pl

Konferencja prasowa

W Polsce, jak podają dane Eurostatu, opublikowane w raporcie Komisji Europejskiej w październiku 2010 r., marnuje się blisko 9 mln ton żywności. Produkcja odpowiedzialna jest za marnowanie blisko 6,6 mln ton odpadów żywnościowych, gospodarstwa domowe ponad 2 mln ton. Te dane sytuują Polskę na 5 pozycji państw marnujących jedzenie w Unii Europejskiej, za Wielką Brytanią, Niemcami, Francją i Holandią. W Polsce do wyrzucania niespożytej żywności przyznaje się 24% badanych (Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności, wrzesień 2011 r.).  Znacząco częściej żywność wyrzucają osoby pracujące, mieszkające w dużych miastach. Wśród badanych, aż 75 % badanych przyznaje, że potrzebne są programy edukacyjne informujące o tym, jak nie marnować żywności  

Dlatego Federacja Polskich Banków Żywności rozpoczyna 15. marca kampanię informacyjno-edukacyjną „Nie marnuj jedzenia. Myśl ekologicznie”. Przeprowadzenie kampanii ma zaowocować zmniejszeniem skali marnowania żywności przez konsumentów i branżę spożywczą, a jednym z elementów jej realizacji będzie promocja racjonalnego wykorzystywania żywności. Federacja Konsumentów popiera kampanię i jest jej partnerem.  

PROGRAM:

  • Marek Borowski - Prezes Zarządu FPBŻ - Kampania „Nie marnuj jedzenia. Myśl ekologicznie”. Kiedy się zaczyna, jak długo potrwa, po co ją robimy, elementy kampanii (działania edukacyjne, kampania informacyjna)
  • Kamil Pluskwa-Dąbrowski - Prezes Federacji Konsumentów - Dlaczego Federacja Konsumentów wspiera kampanię FPBŻ
  • Andrzej Maria Faliński, Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji,  POHiD i sieci również włączają się w kampanię. Współpraca biznesu  i organizacji społecznych gwarantem ograniczenia marnowania żywności (konieczność wspólnych działań CSR)

 

Dyskusja, pytania 11.30 - 12.00

Kontakt:

Paweł Brylski, współpraca z mediami, tel. 654 64 10 wew. 114

Mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Klub Publicystów Ochrony Środowiska EKOS,

przy Zarządzie Głównym

Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich

Go to Top